Маркетинг

5 міфів про консалтинг

Сьогодні консалтинг оточений міфами. По-перше, так склалося тому, що ця сфера в бізнесі ще досить нова. А до невідомого люди завжди ставляться з побоюванням.

По-друге, відіграє роль і негативний досвід підприємців, які звернулися свого часу до консультантів і не отримали очікуваного результату.

У цій статті ми розглянемо найпоширеніші упередження щодо консалтингової діяльності й пояснимо, на підставі чого вони сформувалися.

Міф № 1. Це продавці повітря

Це негативне визначення пов’язано, перш за все, з галуззю експертного консультування. Воно передбачає допомогу компанії за допомогою аналізу її діяльності та розробки рішень і рекомендацій щодо їх впровадження.

У більшості випадків у замовників виникають проблеми при спробі реалізувати розроблену консультантом стратегію. Факторів безліч: відсутність управлінської волі, неготовність команди до змін, невміння працювати з опором команди, банальний брак часу і кадрів відповідної кваліфікації.

Але найчастіше керівники роблять висновок, що нічого не виходить, тому що консультанти погано зробили свою роботу. Прийшли, поговорили, дали купу паперів з красивими графіками – продали повітря.

Процесний консалтинг, в якому, до речі, працює і компанія 4Е CONSULTING, виключає можливість подібних маніпуляцій. У цій сфері експертна команда взаємодіє з замовником при впровадженні всіх розроблених нею заходів. Кінцева мета в цьому випадку – результат, конкретні його показники. Тому тут зовсім нема про повітря.

Міф № 2. Це дуже дорого

Це міф лише частково. Так, послуги зовнішніх консультантів недешеві.

Консалтинговий проєкт – це 3-6 місяців роботи декількох професійних фахівців, за цей час вони проводять безліч досліджень, розробок і впроваджень. Експерти повинні досягти встановлених показників і налагодити подальший процес так, щоб все працювало і далі, без їх присутності.
Така робота не може коштувати дешево.

Якщо ж розцінювати економічну користь від їх роботи, тоді кут зору стає зовсім іншим. Бізнесмени, які мали вдалий консалтинговий досвід, чітко знають, який прибуток він їм приніс. Вони розцінюють допомогу експертів саме як інвестицію в розвиток свого бізнесу.

Тому регулярне партнерство з консалтинговою компанією, яка заслужила їх довіру, все далі стає систематичною нормою для підприємців.

Міф № 3. Консультанти не знають мій бізнес так, як знаю його я. Хіба вони можуть мені допомогти?

Велика кількість керівників вважає, що специфіка їх бізнесу завадить експертам розібратися в проблемах, які його супроводжують.
Але це не відповідає дійсності, і ось чому:

Бізнес-процеси на будь-якому підприємстві підкоряються одним і тим же закономірностям. Експерт з продажу побачить проблеми й методи їх вирішення незалежно від того, реалізуєте ви новорічні прикраси або хлібобулочну продукцію;

Зовнішні консультанти запрошуються саме для того, щоб оцінити проблематику свіжим, незамиленим поглядом. Люди, які постійно виконують однотипні завдання, роблять одні й ті ж помилки, навіть не помічаючи цього.

Одна голова добре, а дві краще. Коли над проблемою працює група експертів з різних сфер бізнесу – це максимально ефективний процес. Мікс різнопланового мислення, досвіду і знань дає можливість вийти за межі традиційного бачення, розглянути ситуацію з різних сторін і знайти оптимальне рішення.

Міф № 4. Їм не можна довіряти

Це взагалі абсурдне твердження.
Більшість клієнтів, які звертаються за допомогою до консалтингових компаній, роблять це за рекомендацією своїх знайомих. У цій області “сарафанне радіо” приносить левову частку клієнтів.
Добре ім’я – це все, що є у консалтинговій компанії. Немає репутації – немає бізнесу.

Тому дотримання принципів професійної етики для зовнішнього консультанта є принциповою справою.

Міф № 5. Це – теоретики, які не мають практичного досвіду, тому їх поради не варті й гроша

Звичайно, цей міф має під собою певні підстави. Ринок консультантів дійсно перенасичений людьми, що мають суто теоретичні знання. Але така проблема існує не тільки в консалтингу, правда? Любителів, які косять під професіоналів, вистачає в будь-якій сфері. Тому єдина порада бізнесменам: підходьте до вибору фахівців відповідально. Ви ж не вибираєте стоматолога або водія навмання?

Тому, перш ніж звернутися за допомогою до зовнішніх консультантів, варто звернути увагу на:

  • Рекомендації знайомих підприємців, які мали досвід роботи з тією чи іншою групою експертів;
  • Кейси консалтингової компанії або окремого спеціаліста;
  • Досвід роботи експертів.

Слід додати, що в компанії 4Е CONSULTING всі фахівці мають значний практичний досвід. Він був придбаний ними як на попередніх місцях роботи (а це компанії середнього і великого бізнесу), так і безпосередньо в нашій компанії. Тому що ми надаємо експертну допомогу, працюючи саме в практичній площині бізнес-процесів.

Вернуться к списку