Кожна компанія в ході своєї роботи й розвитку накопичує знання і досвід, які дозволяють їй вчитися на своїх помилках і з кожним днем підвищувати ефективність своєї роботи. Носіями цих знань, як правило, є співробітники, які, власне, отримали та застосували досвід і знання.
Тобто з роками досвід осідає в головах ключових співробітників і ТОП-менеджерів. Оскільки мотиви, цінності й потреби співробітників змінюються, частина професіоналів вашої компанії приймуть для себе рішення з неї піти, забравши з собою накопичені знання і досвід для застосування або в іншій компанії, або у своєму бізнесі.
Нові співробітники, які прийдуть в компанію, повинні будуть набути власний досвід, а це означає, що компанія в деяких аспектах своєї роботи зробить крок назад, і чи зможе вона відновити попередню продуктивність, ще є відкритим питанням.
Система управління корпоративними знаннями дозволяє:
- Організувати обмін цінними знаннями між співробітниками компанії, тим самим знизивши ефект “незамінності” окремих фахівців.
- Системно вчитися новим співробітникам не на своїх помилках, а на чужих. Це підвищить швидкість адаптації нових співробітників і якість їх роботи в перші 3 місяці у 4 рази.
- Якісно управляти накопиченим досвідом і будувати реалістичні прогнози на підставі ретроспективи.
- Підготувати кадровий резерв на випадок підвищення співробітників або ротацій на рівні middle і TOP-менеджменту.
Кому довірити управління корпоративними знаннями?
Якщо компанія велика, то необхідно створити окремий підрозділ / департамент / проєкт, і його керівнику доведеться зберігати тісний контакт як з HR-ми, так і з іншими топ-менеджерами, для котрих важливі результати своїх співробітників.
Неефективне використання корпоративних знань часто призводить до величезних фінансових втрат. Наприклад, у 2018 році один з керівників програми з управління знаннями в великій IT-компанії зберіг роботодавцям більше $ 250 млн.
Що дає впровадження системи управління корпоративними знаннями?
У компанії росте не тільки швидкість та якість прийнятих бізнес-рішень, а й обсяг цінних знань. Міграції персоналу перестають глобально впливати на ці процеси.
Керівництво повинно усвідомити, що без правильно вибудуваної системи неможливий стабільний ріст компанії. “Недоотриманий прибуток”, про який говорять топ-менеджери, можна побачити на рахунках за умови правильного управління корпоративними знаннями.
Для вирішення цього завдання можна залучити наших експертів, які володіють:
- умінням швидко вбирати чужі знання, ефективно застосовувати їх, а також транслювати свій досвід новій команді;
- прокачаними організаційними здібностями й практичним досвідом в психології та IT;
- системним мисленням, комунікабельністю й аналітичними здібностями.
Якщо в масштабах вашої компанії недоцільно утримувати цілий підрозділ, то завжди можна відібрати людей з перерахованими якостями серед персоналу. Це можна зробити завдяки використанню різних методів внутрішньокорпоративного маркетингу. Ними досконало володіють наші експерти.
Важливість створення системи управління корпоративними знаннями обумовлена тим, що всі знання, що не описуються і не тиражуються, рано чи пізно застарівають і стають марними. Слідом за цим компанія починає буксувати у своєму розвитку.
Ми збільшимо активність, ініціативу й ентузіазм ваших підлеглих. Знання в компанії почнуть швидше поширюватися та набуватися, ними почнуть обмінюватися, в результаті чого ефективність виконання роботи буде вище ваших очікувань.