Маркетинг

Як вибрати ТОП-маркетолога собі в компанію

Майже в кожному вузі України є факультет менеджменту і маркетингу. Ринок праці перенасичений людьми, які мають освіту маркетолога.

Але очевидно, що мати диплом, стаж і бути хорошим фахівцем – зовсім не тотожні речі.

Роботодавці розуміють, що від побудови ефективної маркетингової стратегії залежить результат діяльності їхнього бізнесу. Тому рівень професіоналізму маркетолога є одним з основних факторів успіху для прибутковості підприємства.

Щоб знайти топового фахівця, необхідно, перш за все, розуміти, для яких цілей ви його шукаєте і які функції саме у вашій компанії він буде виконувати. Якщо у вас специфічні вимоги, необхідно спочатку підбирати фахівця згідно з ними (наприклад, ваш бізнес належить до галузі важкої промисловості, тому менеджер повинен бути обізнаним у цій сфері).

Ми ж розглянемо основні критерії, яким повинен відповідати цей фахівець. Звернувши на них увагу при прийомі на роботу, ви зможете оцінити професійні якості маркетолога і вибрати того претендента, який буде не просто “освоювати бюджет”, а приведе вашу компанію до економічного успіху.

Особисті якості топового маркетолога:

– всебічний розвиток

Людина, що вибрала цю професію, повинна бути розумною й освіченою. Адже робота цього фахівця передбачає обробку даних з самих різних галузей бізнесу. До того ж щоб розробити стратегію просування продукту, маркетолог повинен розбиратися в психології споживача, знаходити креативні рішення і застосовувати безліч маркетингових інструментів, які постійно оновлюються.

– критичне мислення

Одне з ключових умінь маркетолога – висування гіпотез, їх обробка і формування висновків. Тому фахівець повинен бути обізнаним у цьому методі й вміти його застосовувати.

Так, критичне мислення – це навичка, якою можна оволодіти, а не особливість характеру.

– комунікабельність

Маркетолог – командний гравець, це по-перше. Він тісно взаємодіє з топ-менеджерами, відділом продажів і виробництва, копірайтерами, логістами, ІТ-фахівцями, дизайнерами. Складніше сказати, з ким він не співпрацює в процесі своєї діяльності. Тому вміння спілкуватися зі співробітниками й встановлювати з ними якісний зворотний зв’язок є одним з його пріоритетних завдань.

По-друге, професія маркетолога передбачає постійну комунікацію зі споживачами та партнерами. Опитування, “польові” дослідження, переговорні процеси – все це вимагає навичок успішного соціальної взаємодії.

– аналітичний склад розуму

Робота маркетолога – це перш за все аналіз даних, вимірюваний цифрами. Кожне дослідження має бути підтверджено розрахунком, кожен стратегічний крок повинен бути прорахований з допомогою певних алгоритмів. Скласти все це разом у своїй голові під силу людям, які мають математичне мислення.

Що повинен уміти топовий маркетолог

Проводити маркетингові дослідження

Якщо маркетолог діє наосліп, не проводить аналіз ринку і конкурентів, не вміє визначити портрети цільової аудиторії, знайте: перед вами любитель, який не здатний розробити дієву маркетингову стратегію.

Приймати важливі рішення в короткі терміни

Кон’юнктура ринку зараз дуже швидко змінюється. Маркетолог повинен вміти, використовуючи всю наявну інформацію, діяти рішуче. Спеціаліст, який постійно коливається і не вміє ризикувати, не зможе вивести ваш продукт на провідні позиції.

Керувати людьми

Маркетолог повинен мати управлінський талант. Адже від рівня залученості співробітників, які знаходяться в його підпорядкуванні, залежить успіх маркетингової стратегії. Уміння дати правильну мотивацію, подолати опір, створити відносини, засновані на повазі та довірі, – основні завдання цього фахівця.

Застосовувати дані аналітичних документів

Маркетолог повинен вміти результативно обробляти найрізноманітніші аналітичні документи компанії: звіти фахівців, акти відомості тощо.

Отримані дані дуже важливо правильно інтерпретувати, і це вміння також є ознакою фахівця високого рівня.

Топовий фахівець не потоне в численних цифрах і графіках, а зможе “прочитати” всю необхідну йому інформацію і побачити певні закономірності й слабкі місця.

Також він повинен розбиратися в статистиці веб-аналітики, щоб бачити ефективність запущених рекламних кампаній і відстежувати, які канали продажів і товари є найбільш релевантними.

За допомогою інформаційно-аналітичних даних маркетологи досліджують поведінку цільової аудиторії, формують і вносять зміни в стратегію просування продукту.

Проводити стратегічний маркетинговий аналіз

Головний інструмент топового маркетолога, який дозволяє інтегрувати всю отриману в ході досліджень інформацію для розробки маркетингової стратегії компанії. Стратегічний маркетинговий аналіз дозволяє оцінити поточний стан ринку і тенденції його розвитку, проаналізувати й спрогнозувати споживчий попит на вашу продукцію, визначити слабкі та сильні сторони компанії.

Ми розглянули основні характеристики й навички, якими повинен володіти ТОП-маркетолог. Звичайно, це не весь перелік. Як ви вже зрозуміли, цей фахівець – “людина-оркестр”, універсал, який повинен бути обізнаним у багатьох сферах, вміти застосовувати свої знання і постійно отримувати новий досвід.

У нас ви можете замовити послуги консалтингу у сфері маркетингу. Завдяки запропонованим інструментам маркетингу можна підвищити продажі компанії й збільшити частку ринку.

Вернуться к списку