Менеджмент

Управління – це відносини або угода?

Одна з помилок керівників – неправильний стиль управління персоналом. У них виникає дилема: вичавлювати максимум зі своїх співробітників, налагоджувати з ними партнерські відносини або зберігати нейтралітет.

Її можна легко вирішити, подивившись в підручники з менеджменту та економіки. У них добре описано 3 ключових стилі управління.

  • Ліберальний. Команда сприймається як одна сім’я. Вона горить спільною метою – стати першими на ринку, підвищити впізнаваність бренду і т. д. У пріоритеті сімейні цінності, дружба, комфорт для всіх працівників.
  • Демократичний. Керівник перетворюється в диригента. Він ставить завдання, делегує відповідальність, направляє і м’яко контролює співробітників.
  • Авторитарний. Абсолютна протилежність сімейного стилю. Комунікація здійснюється строго зверху вниз, від керівника до персоналу, в директивній формі, зворотний зв’язок не передбачається. Працівники зобов’язані підкорятися.

Це невеличкий відступ підштовхує до наступної думки.

На тренінгах та вебінарах можна почути запитання: “Як змусити інших людей, починаючи зі співробітників і закінчуючи партнерами, змінити свою поведінку?”

Таке питання легко розшифрувати: “Я в порядку, але щось не так з іншими”. Який вихід? Будувати відносини зі своїми співробітниками. Ними потрібно щиро цікавитися як людьми й пам’ятати про їх амбіції та цілі.

Коли ті зрозуміють, що керівник готовий будувати взаємовигідні відносини, а не просто отримувати максимум користі для себе, то бажана реакція буде отримана. Це властиво кожній людині.

Якщо команда впевнена в тому, що менеджер змушує працювати більше і довше, щоб виставити клієнту більше годин за роботу, то навряд чи вона буде залучена в розвиток компанії.

Співробітники, яких сприймають як інструменти для отримання грошей і можливостей, не будуть лояльні в довгостроковій перспективі. Вони не будуть прокачуватися і діяти в інтересах компанії. У цьому велика провина керівників.

Чому ті забувають про побудову відносин? Це складно і довго. Для цього треба брати відповідальність на себе, а часто простіше залишити все як є.

Багато менеджерів відкрито заявляють, що їм потрібні теплі відносини зі своїми підопічними, але по факту роблять 0,0% корисних дій. Важливо докладати зусилля і показувати своє добре ставлення до колег, клієнтів і взагалі до оточуючих.

Вернуться к списку