Маркетинг

Управління відділом маркетингу в компанії

Управління відділом маркетингу – питання велике, розкривати його можна з різних сторін. Сьогодні ми хочемо розкрити найбільш актуальну, на наш погляд, тему, це управління відділом маркетингу під час кризи. А саме – як оптимізувати відділ маркетингу з мінімальними втратами, зберігаючи при цьому ефективність.

Наш експерт з маркетингу розповів про реальний кейс з його практики на дану тему. Отже, досить велика компанія з виробництва підшипникової продукції, як і всі компанії, в період кризи відчула суттєві зміни. Перед початком даного періоду відділ маркетингу компанії складався з 12 осіб. Оцінивши ситуацію на різних ринках і її вплив на стратегію компанії в оптимістичному і песимістичному сценарії, прийняли рішення переформатувати процеси роботи. Більшість змін стосувалися необхідності переходу з офлайн в онлайн-режим роботи. Зміни такого роду вимагали й оптимізацію за кількома напрямками.

Замовити оптимізацію бізнес-процесів компанії

По-перше, була розроблена стратегія роботи з В2В-партнерами. Особливу увагу було приділено критично важливим бізнес-процесам. Оскільки продукція, яку виробляє компанія, технічно складна, для клієнтів був розроблений і проведений ряд навчальних заходів за участю технічних фахівців. У таких випадках онлайн-навчання є ключовим інструментом просування бренду і продукції. За підсумком проведення компанія отримала численні позитивні відгуки. І більшість споживачів залишилося в статусі клієнта компанії внаслідок цього.

Більш того, компанія розробила ряд заходів, які допомогли клієнтам швидше перебудувати свої процеси й зберегти темпи реалізації продукції. Зокрема, поділилася досвідом, як організувати взаємодію зі своїми клієнтами шляхом проведення спільних онлайн-конференцій, де брали участь експерти з маркетингу, продажів і технічний персонал, які відповідали на питання не тільки про продукцію, але і по запуск нового формату роботи з ринком.

Разом з цим були проведені внутрішні навчання співробітників як відділу маркетингу, так і відділу продажів на предмет того, як ефективно працювати з новим каналам комунікації з клієнтами. Також була розроблена нова контент-стратегія для різних ринків на підставі опитувань партнерів і клієнтів про джерела отримання інформації про бренд і продукт. Для цього клієнти були сегментовані на підгрупи, для кожної групи був розроблений формат подачі інформації й канали взаємодії.

Замовити консалтинг Харків

Оскільки епідемія внесла свої корективи, досить великий пул завдань був виключений зі списку робіт, зокрема дуже важлива для В2В-сегмента виставкова діяльність, офлайн-презентації й конференції. Тому один з кроків з оптимізації, безумовно, мав на увазі скорочення персоналу відділу маркетингу.

Залишилися тільки ті члени команди, які закривали ключові стратегічно важливі завдання. В результаті з 12 осіб залишилося лише 5. Ще частина співробітників була переведена на неповний робочий день в віддаленому режимі.

Компанія розуміє, що криза не триватиме вічно і ті бізнеси, які збережуть команду професіоналів і зможуть не втратити темп розвитку, отримають конкурентну перевагу і нові можливості для зростання. Тому співробітників, що працюють захоплено і з повною віддачею, необхідно повертати першочергово, підтримуючи на період відсутності взаємодії з ними відкриту комунікацію з робочих питань. Чесність і відкритість – це те, на чому варто будувати взаємини, і те, що працює у дві сторони завжди.

Результати оптимізації роботи відділу маркетингу в кризу

На завершення хочемо сказати, що за підсумком року реструктуризації компанія не тільки зуміла адаптуватися і стабілізувати своє становище на ринку, але вже почала процес відновлення. І частина співробітників, які потрапили під скорочення, вже повернулися на свої місця.

Криза – це можливість для зростання, не втрачайте шанс стати лідером у своїй ніші.

Вернуться к списку