HR

Види нематеріального стимулювання відділу продажів

Мотивація – це запорука успішної роботи команди. Але далеко не завжди людей мотивують гроші. Так, навіть у піраміді Маслоу після фізичних потреб йдуть соціальні й духовні. І це як раз про нематеріальне стимулювання. Перш ніж говорити про види нематеріальної мотивації, варто вказати, чому вона потрібна і важлива.

Що керівник команди хоче отримати від нематеріальної мотивації?

Можна виділити 3 основні способи мотивації команди:

  • Залученість. Посилення задоволеності співробітників, їх емоційного зв’язку щодо компанії.
  • Продуктивність. Підвищення ефективності роботи в команді, розуміння цілей і місії компанії.
  • Адаптація. Прискорення соціалізації нового співробітника в команді, вибудовування комунікації між колегами.

Як мотивувати співробітників?

Після того як керівник відділу продажів визначився, навіщо йому нематеріальне стимулювати співробітників, йому варто позначити, яким видом відділу продажів він керує. Можна виділити два види:

  • Відділ швидкого продажу (простими словами, той, в якому яскраво виражений змагальний дух);
  • Відділ довгих продажів (той, в якому змагальний дух виражається в довгостроковій перспективі).

Якщо мова йде про конкурентні відділи продажів, то і мотивація співробітників там буде на основі змагального конкурсу. Припустимо, хто швидше за всіх закриє угоду, той … і тут понеслася. Наприклад, фото цієї людини буде висіти на борді. А може, йому дадуть абонемент в басейн або можливість вибирати вільний графік і підлаштовувати його під себе. Варіантів купа, головне, щоб був конкурс.

Якщо говорити про неконкурентні відділи продажів, то там все плавно і рівно. У таких відділах, як правило, переговори йдуть довго, ніхто один з одним не змагається, у кожного свій пул завдань. Але і в таких відділах нематеріальна мотивація доречна. Наприклад, співробітник реалізував проєкт швидше, ніж передбачалося. За це можна і на загальних зборах людину похвалити. Дрібниця, а приємно.

Види нематеріальної мотивації відділу продажів:

  • Соціальні ‘плюшки’. Тімбілдінги, корпоративи.
  • Дозвілля. Подарункові абонементи й сертифікати, зона відпочинку в офісі.
  • Професійний ріст. Кар’єрне просування, курси, семінари та майстер-класи з підвищення кваліфікації.
  • Речі. Як приклад – Таємний Санта, який приносить бажані подарунки кожному співробітнику компанії.

Але головне в нематеріальній мотивації – це потрапляти під особистісний мотив співробітників. Подарує керівник співробітникові абонемент в басейн, а людина-то і плавати не вміє! А хто ж знав, що він читати любить і йому б краще книжку? Правильно, керівник повинен знати. Так що в нематеріальному стимулюванні важливо:

  • Розуміти особистісну мотивацію і враховувати бажання співробітників;
  • Не перестаратися (‘Всім обов’язково бути в суботу на тімбілдінгу!’);

Нематеріальна мотивація повинна бути в балансі з матеріальною, простіше кажучи, нематеріальна мотивація не повинна виправдовувати низькі зарплати або їх затримки.

Нематеріальне стимулювання – важливий інструмент заохочення в роботі команди. Підвищуючи мотивацію співробітників, керівники підвищують продуктивність компанії й покращують роботу підлеглих. Важливо тільки визначитися з мотивами й особливостями вашого відділу.

Вернуться к списку